Znajdź opowiadanie:

"PRZEZNACZENIE" - lincz iis

(By przejść do bloga, kliknij w obrazek)

FRAGMENT

Nigdy nie byłem człowiekiem, który żałował popełnionych przez siebie błędów. Sądziłem, że każdy z nich czegoś mnie uczył, czynił mądrzejszym i odpowiedzialniejszym.
Jednak prawda wciąż okazywała się zupełnie inna - brutalna, niszcząca moje dotychczasowe przekonania i wymówki, którymi sam przed sobą się usprawiedliwiałem. Nadal byłem tylko nieodpowiedzialnym szczeniakiem, zapatrzonym jedynie w siebie i w swoje potrzeby. 
Teraz, stojąc w mokrej od deszczu bluzie, mając ze sobą jedynie paczkę papierosów, ostatnie oszczędności i najpotrzebniejsze rzeczy spakowane w podróżnej torbie zrozumiałem, że od tej chwili muszę radzić sobie sam, bez pomocy ojca i jego pieniędzy. Na myśl, że mógłbym teraz spokojnie leżeć w moim ciepłym łóżku, popijając ulubione drinki, zawładnęła mną ogromna wściekłość i irytacja. Irytacja skierowana do samego siebie. To był pierwszy raz, kiedy naprawdę żałowałem tego, co zrobiłem.
Spowodował to jednak włącznie mój egoizm, a nie wyrzuty sumienia czy skrucha. Nakazywał mi on bezzwłocznie schować dumę do kieszeni, paść na kolana i błagać ojca o wybaczenie. Nie wyobrażałem sobie swojego dalszego życia bez mieszkania, pracy, studiów, corocznych wakacji i comiesięcznej wypłaty, której mógłby mi pozazdrościć niejeden wyszkolony w swoim fachu inżynier. 
Długo walczyłem ze sobą, zanim wyciągnąłem z kieszeni szerokich spodni telefon i zdecydowałem się zadzwonić pod numer naszej rodzinnej firmy. Po trzech sygnałach, które ciągnęły się dla mnie w nieskończoność, wreszcie usłyszałem zachrypnięty głos mojego ojca. Głośno przełknąłem ślinę.
- Jörg Kaulitz, słucham.
W tej sekundzie resztki odwagi, które kierowały mną do tej pory nagle wyparowały. A razem z nimi nadzieja, że mam jeszcze wpływ na to, co czeka mnie w najbliższej przyszłości. Ręce mi się trzęsły, a ciałem targały nieprzyjemne dreszcze. I nie przyszło mi wtedy na myśl, że ich powodem może być zwyczajnie zimno i coraz mocniej padający deszcz.
- To ja tato, chciałem cię przeprosić i ....

autorka: lincz iis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.